Twee jaar geleden regisseerden en produceerden Ítaca oprichters Alessandro Pugno en Andréa Chabant Sánchez “Jamón: a Story of Essence”, een prachtige documentaire besteld door JOSELITO voor hun 150-jarig jubileum. In tegenstelling tot veel andere merkdocumentaires werd deze herkend door de Festival de Málaga en wordt uitgezonden op Amazon & Prime Video.
Dat is op zich opmerkelijk te noemen. Het is geen commercial en het is ook geen merkdocumentaire.
“De documentaire krijgt niet zoveel views als een advertentie of korte video, maar het kijkers behoud is enorm. Mensen kijken naar de hele case; ze brengen 30 minuten met ons door. Dat is verbazingwekkend” – José Gómez, CEO van JOSELITO.
Bekijk de Spaanse trailer hier : Je kunt de hele film bekijken op Prime Video of nu ook op YouTube.
PS: Geweldige cast van dit project: Chefs Massimiliano Alajmo (Alajmo S.p.A ) en Jonnie Boer (De Librije ) en natuurlijk de ongelooflijke Gómez-familie.
Het internationale team op dit project, met name productievirtuoos Francesco Boserman, de typische Anais Benavente, Anna Scandola in Venetië, Willemijn Wesselink en Maarten van Hemmen in Nederland, tovenaar operator Adei Eder Palacios.
Bron: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6778271173261176832/